Topowe marki

Rynek samochodów, zarówno nowych jak i używanych, jest bardzo złożoną strukturą. Marki oferowane przez poszczególne koncerny różnią się popularnością, parametrami, osiągami, a także wizerunkiem. Dla przykładu bmw jest często identyfikowany przez osoby postronne jako pojazd utożsamiany z gangsterami, dresiarzami i osobami z półświatka. Ten stereotyp zrodził się w latach 90. ubiegłego wieku, kiedy to auta te zyskały dużą popularność wśród rodzimych przestępców. Trochę tego sznytu zachowało się do dziś i dlatego nie wszyscy widzą w tych niemieckich samochodach znakomite maszyny, a właśnie atrybut nieciekawych person. Na drugim biegunie mamy także niemieckie mercedesy, które stanowią z kolei symbole solidności i luksusu.

Volkswageny mają natomiast status typowo rodzinnych, miejskich pojazdów, które sprawdzają się w każdej sytuacji i również nie są awaryjne. Duże grono zwolenników zebrały marki azjatyckie. Nissan, Toyota, Hyundai czy Honda słyną z niezawodności, dokładności wykonania, a także niebanalnych projektów, które przykuwają uwagę mijane na ulicach. Południe Europy to natomiast włoskie stajnie, na czele z Fiatem czy Alfa Romeo. Nasz syn może się skusić na którąś z wymienionych propozycji, ale ta lista jest znacznie dłuższa.